Naturens pärlor


Hej, nu är jag(Gerda) tillbaka igen och idag får jag knappa på tagenterna.
Hoppas att ni har haft en underbar semester och att näthinnan är fylld med härliga minnen.
Jag har laddat batterierna igen och jag har energi och inspiration till många inlägg här som gästbloggare på Minnas blogg.

Jag hoppas att ni njuter av allt det vackra naturen bjuder oss.
Lägg märke till allt det fina som blommar just nu i trädgården, det surrande runt lavendelbuskarna av alla humlor och bi, doften av citronpelargonen som tränger sig i näsborrarna och det fina ljudet av viftande gräs.
Man behöver inte gå långt för att se det vackra.
Man måste ibland bara öppna ögonen mer för att se pärlorna bland buskarna.
Dessa naturliga pärlor hittade jag i helgen och i huvudet trädde jag de redan ihop.
Mer behövs inte, bara en nypon och några få fläderbär.
Trä med hjälp av nål och tråd de små fläderbär ihop till en kedja och trä till sist nypon på tråden.
Knyt trådändarna ihop och man har en underbar naturlig halsband.
Önskar du dig en mer färgrik "halsband" kan du t.ex använda rönnbär.

I fredags gjorde jag ett inlägg på min egen blogg och visade de vackra halsband i vintage stil som jag tillverkade(kolla här om du är nyfiken).
Det var härligt att trä för denna gången med levande material och skapa med naturliga pärlor.


Live your life with eyes wide open.
Kram Gerda